GASTROCIKLIZAM #5: Kažu da je najbolja baklava u Makedoniji u Gostivaru... To se (kao i ćevap u BiH) moralo proveriti!!!

Nedelja, 16.08.2020. Skopje, Makedonija

Ovoj slici ne treba neki poseban komantar...

Ova vožnja je zapravo počela pre otprilike mesec dana, kad sam kao komentar na vožnju NAJBOLJI ĆEVAP U BOSNI dobio informaciju od Zokija (iz Skopja), da je u Gostivaru najbolja baklava u Makedoniji.

Subota je veče i razmišljam se šta voziti sutra (nedelja):
- Plan A je penjanje na Popovu Šapku.
- Plan B (ako se plan A izjalovi) je da skoknem do Gostivara na baklavu, red je da probam najbolju baklavu u Makedoniji.

Proveravam prognoze vremena za sutra i svaka kaže da će padati kiša tu i tamo, više ili manje, ali ni jedna se ne poklapa sa drugom... 

"Savršeno?!?!?" - ovo je kao kad čovek ima dva sata, pa nikad ne zna koliko je sati... tako i kad gledaš više prognoza a one različite...

Na kraju mi najveći špijun - Google na telefonu prikazuje prognozu za sutra (ničim izazvano sam od sebe) gde se prognozira kiša do 13h. OK, rekoh sebi, bar ću se naspavati, a onda popodne ako nešto izvezem super, ako ne bude lepo za vožnju nema veze (valja ponekad i odmoriti...).

Jutro - 9h.

Budim se... 

Iskačem iz kreveta i provirim kroz zavese napolje, nema kiše, ima oblaka, providi se čak i plavo nebo tu i tamo, SJAJNO, biće vožnje i ranije nego što sam očekivao...

Doručak.

Priprema za vožnju.

Krećem!!!

Čim sam izašao iz hotela pogled na Vodno ne obećava, tamo se smrknulo, niska oblačnost, samo što ne krene kiša. Samopouzdanje u dobro vreme je poljuljano, pogledam prema Jegunovce gde zapravo idem, oblačno ali ne liči na kišu. Lomim se da li da rizikujem ili ne, ma, neka ide život, ako malo i pokisnem preživeću.

Vozim sporo, skoro se vučem, nikako da noge "prorade" kako treba. U subotu (dan pred vožnju), sam izvezao turu do Sveti Nikole (nekih 133km sa 1220 visinaca) i zbog toga su mi teške noge...

Na jednom uspončiću (~10% nagib), obiđe me jedan biciklista (Miki - ispostavlja se kasnije) kao da stojim. Eto motiva da prorade noge... Dodajem gas, i uspevam da ga stignem. Par minuta kasnije stiže nas i ostatak Mikijeve ekipe Igor i Ivica.

Trojac se zaputio do Lešok, gde ima lep manastir i dobar restoran (proverio više puta u nekim prethodnim vožnjama). Putanja preko Lešok ne remeti ni plan A ni plan B, odlučujem da se priključim ekipi.

Ali avaj, Miki vodi, i diktira ozbiljan tempo (put ide gore/dole), pratim, na momente jedva. Kad smo prošli Dvorce, dodajem gas i Miki i ja se odvajamo od ostatka ekipe. Prva pauza u Jegunovcima, stižemo Miki i ja prvi, par minuta za nama eto i Igora i Ivice.

Pauza konačno.

Bacim pogled na Šar planinu, do pola u crnim oblacima.

Šar planina - donji deo koji se vidi ispod niskih oblaka

Plan A - momentalno otpada (na Šapki - koja je u gustim oblacima je sada hladno, možda pada i kiša i ništa se ne vidi).

Na putu Jegunovce - Tearce

Krećemo prema Tearce, uspon - konačno, e tu sam na domaćem terenu, sad je lakše.


Manastir Lešok

Stižemo do manastira, tu pravimo drugu pauzu, pije se kafa (ko pije), pepsi, voda. 

Pored manastira ima izvor mineralne vode. Potpuno kao da si otvorio npr. Knjaz Miloš, koji nije jako gaziran. 

Sipamo svi tu mineralnu vodu, i tu nam se putevi razilaze, Miki i ekipa se vraćaju u Skopje, a meni ostaje PLAN B - B A K L A V A !!!

Kako vožnja odmiče, vreme se sve više prolepšava


Na ulazu u Gostivar, radovi na putu, "blato do kolena", nema šanse da se prođe jedva sam se provukao a da se ne zablatim potpuno

Od Tetova do Gostivara imam dobar tempo ~30km/h (malo pomaže leđni vetar), tako da ovih 30-tak km prolaze brzo.

Stižem u centar Gostivara, pronalazim poslastičarnicu iz prve.

Ulazim kad ono 4-5 vrsta baklava.

Baklave...

Razni kolači - nisu zanimljivi, jer je baklava razlog dolaska

Baklave razne vrste

Hmmmm.... razmišljam koju da uzmem da probam (sve izgledaju dobro, sve ne znam za koju da se odlučim), rekoh: "Daj ti meni od svake vrste po jednu..."

Dobih pun tanjir baklava.


Delovalo je kao izazov, ali (sad već poprilično gladan) za 30s ništa više nije bilo u tanjiru. OK, ovo je bilo O D L I Č N O, pa šta ću, odradih još jedan krug (u malo proširenom sastavu kolača).

Mislim da sam pojeo 3-dnevnu dozu šećera za par minuta. Pomislih: samo da me ne protera, jer neće biti veselo... (srećom sve je prošlo kako treba po tom pitanju)...




Povratrak je bio manje više dosadan, vetar koji mi je pomagao prema Gostivaru, nije previše usporavao, tako da držim tempo oko 27-28km/h, brzo stižem do Tetova, pa do Želino, tu pravim kraću pauzu - pijem jednu Coca Cola-u, kao nije mi bilo dosta šećera... 

Sahat kula u Gostivaru

Da je ovako bilo jutros, sigurno bi "pala" Popova Šapka... Ovako sam se zadovoljio baklavom...


Nastavljam dalje, Od Grupčina do Skopja je sve nizbrdo, pa brzo stižem u Skopje.

Još sija sunce, skoro da je šteta sad ići odmah u hotel, odlučujem da "odradim" Sredno Vodno taman dok se počne smrkavati.

Sunce iznad Šar planine u daljini

Pogled na Skopje (negde sam između Sredno Vodno i Gorno Nerezi)

Iznenađujuće lako se penjem na Sredno Vodno, bez nekog velikog razmišljanja produžavam prema Gorno Nerezi (još sija sunce i još ima vremena) i planiram da se sa Gorno Nerezi ponovo vratim na Sredno Vodno pa onda polako ka hotelu.

Međutim, negde na pola puta Sredno Vodno - Gorno Nerezi shvatam da sam probušio prednju gumu (nije potpuno ispustila ali je prilično mekana). Opet menjam plan (današnja vožnja je prošla sve samo ne po planu), odlučujem da se polako spustim u Skopje pa kejom do hotela, jer tako ima šanse da prođem sa 2-3 doduvavanja probušene gume, da sada ne menjam gumu pred kraj.

Stižem u hotel bez većih problema (2 duvanja gume završile posao).

Na kraju šta reći...

Zoki hvala za preporuku, vredelo je (baklava je stvarno dobra, od sada kad god budem išao na ovu stranu, baklava je ne zaobilazna tačka!).

Sledeći put obavezno moramo ići u proširenom sastavu, da svi zajedno "overimo" baklavu.

Ovo mi polako prelazi u naviku, do sada sam proveravao kakav je:

- ćevap u Sarajevu,

- srneći paprikaš u Moroviću,

- sladoled u Odžacima,

- ćevap u Travniku,

- baklava u Gostivaru,

(- kobasica na Stelvio-u - ovo nije bilo sa namerom, ali je dobro ispalo)

Idemo dalje!!!

Ako neko ima šta za proveriti neka slobodno "otvori dušu", proverićemo!!!

Do sledeće vožnje,

D.

PS. Vožnja na Strava-i: Najbolja baklava u Makedoniji

PPS. Relive: Vožnja - kratak video

PPPS. Zoki mi je nakon svega rekao da sam zapravo, promašio poslastičarnicu i da tamo gde sam jeo nije najbolja baklava... Tako, da nema druge nego da ponovim vožnju (nadam se sa nekom ekipom), ovog puta moramo da odemo na pravo mesto i jedemo "THE BAKLAVA-u"...

Коментари

Популарни постови са овог блога

Dolomiti u Srbiji

Julijski Alpi u junu

neMaratonac

Dolina Soče

31. ALPI 2023 - I deo

30. Passo dello Stelvio - OSVETA

Begovo oko i Beušnica

Najlepša r(ij)eka U-N_A_šem regionu

Odustati - to jednostavno NIJE opcija

26: Colle del Nivolet